Follow on Bloglovin.....Svar på kommentar

Jag får väldigt mycket kommentarer om att det inte är bra att träna för mycket o.s.v. Gnälliga kommentarer som jag oftast tar bort med en gång. Tänkte ta och förklara lite för er.
 
Jag tycker man kan träna så mycket som sin kropp håller för. Jag har alltid tränat, mer eller lite mindre. Alltid hållt på med någon sport och har jag inte gjort det har jag tränat hemma. Innan spelade jag både handboll och fotboll samtidigt och tränade då fem gånger i veckan, varav en dag två gånger. Sen matcher och cuper på helgerna.
 
Jag vet vad min kropp klarar av och ungefär vart gränsen är. Visst, jag försöker att träna något varje dag, mer vissa, mindre andra. Men jag vet fortfarande hur mycket min kropp klarar att ta emot. Jag är inte nybörjare på att träna direkt, som andra som faktiskt är det och måste ta det mer lugnt och ha flera vilodagar.
 
Var detta en bra förklaring eller behöver ni klaga mer på att jag tränar för mycket? Det ni ska vara lite oroliga över är att jag kanske inte hinner äta något mål en dag, men jag tar alltid ikapp det när jag kommer hem på kvällarna. Så det finns egentligen inget att vara så förbaskat orolig över. Sluta klaga och var glad att jag ens gör det jag älskar.
 

Postat av: basebollivet.blogg.se

Det där är bullshit! Kroppen känner själv av när den behöver vila. Och man känner sin egen kropp bäst. Det finns ingen som kan säga åt dig att DU inte bör eller får träna. Min kille tränar OCH spelar varje dag. Det är ingen fara i det. De få gånger när han känner att kroppen inte är med, då får han pausa. Men det där med att man måste ha vilodagar? Not true. Som sagt, det finns en person som kan din kropp. Det är du. Sen gäller det att inte köra samma sak och lika hårt varje dag kanske men det är en annan sak! :)

Haha ja han tappade den. Finns ett litet halvkasst klipp här: https://www.youtube.com/watch?v=brb3qrt8tws FANTASTISKT ;)

2013-02-28 @ 14:57:41
URL: http://basebollivet.blogg.se/
Postat av: Diana♥

Sv; :), ah okej det kan behövas ibland.

2013-02-28 @ 15:02:58
URL: http://dianapayne.blogg.se
Postat av: Lalitta - lillmatte till Sheltie

sv: vad bra :)

2013-02-28 @ 15:35:44
URL: http://doggylife.blogg.se
Postat av: Patricia♔ ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ

Jag hatar också när andra ska komma med sina pekpinnar och berätta för mig vad som är bäst, men det är bara jag själv som vet det, så samma sak för dig:)

2013-03-01 @ 15:19:12
URL: http://patriciac.blogg.se
Postat av: jainaba

haha ja eller hur!:D
men hur ofta tränar dudå? :)

2013-03-04 @ 15:17:57
URL: http://jainabaholm.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Frossle.com Omega 3 + Krill frÃ¥n Natusal Vitaminbutiken Kenkou - Online Hälsokostbutik Kom i form till sommaren! FÃ¥ daglig energi! Vitalas Vitalslim NyaLiv.se körkort Högskoleprovets övningbok

ScandicPartner's Affiliateprogram

Tjäna pengar på nätet. Få 300 kr i startbonus - anmäl dig nu!
www.scandicpartners.se

Faktureringsprogram online

Blixtsnabb & enkel fakturering online med Faktura24. Testa helt gratis NU!
www.faktura24.se

Högskoleprovet nya övningsbok

Få toppresultat på Högskoleprovet med högskoleprovets övningsbok.
www.högskoleprovet.se

Alla nya Körkortsfrågor

Ta körkort plugga online. Teoriprov med alla nya körkortsfrågor.
www.körkort.se