Follow on Bloglovin.....Seven wants

1. Få barn.
2. Skaffa hus på landet.
3. Sommar, gärna året runt.
4. Åka iväg på semester.
5. Få ett roligt jobb.
6. Flyga över atlanten.
7. Lära mig italienska.
 
Aldrig mer, tack!

Postat av: Sofie Rydén - fotoblogg

Sv: Ja, älskar att fota hästsport! Väldigt fartfyllt och ganska svårt i början, men man kommer in i det snabbt tycker jag. Ridskolan vid Ölandsbron heter Aledal (om det är den du menar, ligger lite förbi Saxnäs typ) och där är det knappt några tävlingar alls tyvärr. Men det är ofta mycket tävlingar runt om Kalmar. På Ridklubben Udden är det en del tävlingar i sommar, på Kalmartravet är det ibland tävlingar (eller trav om man vill fota det, också svårt men skitkul). Sen brukar det vara tävlingar på Kalmar Hästsportklubb och jag brukar åka till Nybro Ridklubb och Vetlanda ryttarförening också! Lättast är att söka på antingen "hästras + tävlingar 2014", eller bara gå in på olika ridskolors/ridklubbars hemsidor, som de jag nämnde ovan. :D
De flesta har två hemsidor av nån skum anledning, men det är oftast adresserna med "idrottonline" i sig som är den rätta! Tycker absolut du ska testa att fota hästsport!

2014-04-21 @ 11:29:40
URL: http://www.fih.blogg.se
Postat av: Filippa Wallin

sv: Tack så hemskt mycket! Det håller jag verkligen med dig om! Kram på dig!

2014-04-21 @ 11:30:04
URL: http://chippaz.blogg.se/
Postat av: Sofie Rydén - fotoblogg

Sv: eller hur, så vackra djur! Jaha, den har jag inte så stor koll på haha. Men tror jag vet vilken du menar.. Tror den heter "KBF" eller något.

Ja, det finns en hel del. Sen får man ju själv bestämma vilka tävlingar man tycker är värda att åka på. Jag säljer ju mycket bilder så jag försöker åka på större tävlingar = fler klasser, fler hästar, fler köpare. Men om du aldrig har fotat hästar förut kan det kanske vara kul att öva på någon mindre tävling först bara för att komma in i det lite. :) Har du koll på hur du ska göra (med inställningar, hur hästarna "ska" se ut osv)?

Jag har inte listan med tävlingar framför mig nu tyvärr, men jag kommer ju uppdatera på bloggen några dagar innan varje tävling jag åker på iallafall, och jag kommer skriva på min facebooksida (www.facebook.se/FotografSofieRyden) innan varje tävling.

Är SJUKT glömsk, men kan försöka komma ihåg att skriva ner några tävlingar till dig hehe. Annars kan du söka på: Ridklubben Udden, KBF Kalmar, Vetlandaortens ryttarförening, Ölands ryttarförening, Nybro Ridklubb, Kalmartravet, Kalmar Hästsportklubb/Stall Just på Google så kommer deras sidor upp. Klicka på "tävlingar" eller vad det kan stå så kommer säsongens tävlingar upp! (som är inplanerade hittills vill säga)

2014-04-21 @ 17:25:14
URL: http://www.fih.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Frossle.com Omega 3 + Krill frÃ¥n Natusal Vitaminbutiken Kenkou - Online Hälsokostbutik Kom i form till sommaren! FÃ¥ daglig energi! Vitalas Vitalslim NyaLiv.se körkort Högskoleprovets övningbok

ScandicPartner's Affiliateprogram

Tjäna pengar på nätet. Få 300 kr i startbonus - anmäl dig nu!
www.scandicpartners.se

Faktureringsprogram online

Blixtsnabb & enkel fakturering online med Faktura24. Testa helt gratis NU!
www.faktura24.se

Högskoleprovet nya övningsbok

Få toppresultat på Högskoleprovet med högskoleprovets övningsbok.
www.högskoleprovet.se

Alla nya Körkortsfrågor

Ta körkort plugga online. Teoriprov med alla nya körkortsfrågor.
www.körkort.se