Follow on Bloglovin.....Underbar egengjord müsli

För ett par dagar sen gjorde jag egen müsli bara för att jag kände för att prova det. Tänk på det länge, men har haft så många olika köpta hemma som jag velat ta slut på först. Slänga finns inte på kartan. Så nu var nästan allt slut. Så jag köpte ingredienser utöver det jag hade hemma. Köpte dock en ny müsli med, men det hör inte hemma här nu.
 
Ingredienser:
5dl Fiberhavregryn
1/4dl Chiafrön (allt jag hade hemma)
1dl Sesamfrön
1dl Linfrön
2dl Pumpakärnor
1dl Solrosfrön
½dl honung
3msk kokosolja
2½dl vatten
 
Starta ugnen på 200 grader.
Blanda honung, kokosolja och vatten i en kastrull och värm upp så allt löses upp.
Lägg ut allt på en plåt och häll över vätskan.
In i ugnen i ungefär 30min. Blanda minst 3 gånger under tiden, bränns väldigt lätt.
Ta ut när den ser gyllenbrun ut, låt svalna.
 
Ta sedan fram allt annat gott du vill ha i. Om du nu vill ha något annat i. Jag hade i en massa gott.
 
Till exempel:
Gojibär, kokoschips, torkad fruktmix och torkade blåbär.
 
Min fick helt klart mycket väl godkänt av sambon, och av mig. Jag är riktigt nöjd och kommer nog inte köpa fler gånger när man kan göra så god själv. Går inte att jämföra med en köpt. Två helt olika produkter. Du väljer helt själv vad och hur mycket av allt du vill ha i. Supersmidigt!
 

Postat av: Marike Ahlgren

Tack för tipset, ska testa själv :)

2015-05-31 @ 13:30:30
URL: http://marikeahlgren.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Frossle.com Omega 3 + Krill frÃ¥n Natusal Vitaminbutiken Kenkou - Online Hälsokostbutik Kom i form till sommaren! FÃ¥ daglig energi! Vitalas Vitalslim NyaLiv.se körkort Högskoleprovets övningbok

ScandicPartner's Affiliateprogram

Tjäna pengar på nätet. Få 300 kr i startbonus - anmäl dig nu!
www.scandicpartners.se

Faktureringsprogram online

Blixtsnabb & enkel fakturering online med Faktura24. Testa helt gratis NU!
www.faktura24.se

Högskoleprovet nya övningsbok

Få toppresultat på Högskoleprovet med högskoleprovets övningsbok.
www.högskoleprovet.se

Alla nya Körkortsfrågor

Ta körkort plugga online. Teoriprov med alla nya körkortsfrågor.
www.körkort.se