Follow on Bloglovin.....Kommande årens träning och tankar

Kan börja med att säga att jag lägger styrketräningen på hyllan ett tag, i alla fall delen att bli större och bygga. Har funderat på detta i cirka två år nu, om inte mer. Men då jag fullkomligt älskar det, så har det varit riktigt svårt och inte blivit av. Älskar styrketräningen och nu har jag äntligen kommit över en svacka, men nu lägger jag ner. Det mesta lägger jag ner i alla fall. Måste fortfarande styrketräna de delar av kroppen om inte kommer tränas annars. Och även att träna knäna och benen mycket. Hållningen och bålen. Nu ska jag bli löpstark och cykelstark.
 
Mitt mål fram till årsslutet är att jag ska kunna springa milen på 40min. Ska springa ett lopp då, Sylvesterloppet, som är en mil. Det blir mitt slutgiltiga prov för detta året. Det som är kvar. Men det fixar jag om jag bara vill och kämpar därefter. Jag vill även börja cykla mycket mer och komma igång med cykel- och löpstyrketräningen. Har ett färdigt schema som jag ska börja med snart. Tar det bara en vecka i taget, för att låta kroppen vänja sig lite och inte bli chockad.
 
Frammåt våren, när mitt gymkort tar slut, ska jag byta gym. Känner mig faktiskt väldigt positiv till det. Att gå ifrån gymmet som jag alltid varit på och är självlärd på. Alla minnen där. Men nu är det sikte mot andra mål. Kondition. Simning. Cykling. Löpning. Det är fyra ord som kommer vara en väldigt stor del av mitt liv sen. Tror dom flesta av er redan vet vart mitt slutgiltiga mål går mot. Det är IronMan, men inte förrän 2016. 2015 har jag massa andra planer på tävlingar och sådant. Det kommer bli två upplevelsefulla år, det kan jag verkligen se framför mig.
 
Maten kommer jag bara äta bra och mycket. Ska man träna så mycket som jag kommer göra sen så är det bara att äta därefter också, annars är träningen bara bortkastad tid. Men detta kommer att bli hur kul som helst och jag bara längtar tills jag kommit igång, på riktigt, och bara kör mitt eget race. Alla får tycka vad dom vill, men jag har mitt eget mål och det tänker jag nå. Delmålen är många och jag tänker njuta, kämpa och bara uppleva saker nu.
 
Jag är stolt över hur långt jag hann att komma med styrketräningen ändå. Men jag lägger inte ner det helt. Måste fortfarande underhålla kroppen och jag vill fortfarande bli stark, bygga lite runt knän, axlar och magen. Nu ska det inte bli några skador. Tack för denna tid, men det är sikte mot andra mål nu en tid framöver.
 
Jag är stolt och glad över min träningsperiod hittills. Bara nya mål. Gamla, charmiga bilder.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Frossle.com Omega 3 + Krill frÃ¥n Natusal Vitaminbutiken Kenkou - Online Hälsokostbutik Kom i form till sommaren! FÃ¥ daglig energi! Vitalas Vitalslim NyaLiv.se körkort Högskoleprovets övningbok

ScandicPartner's Affiliateprogram

Tjäna pengar på nätet. Få 300 kr i startbonus - anmäl dig nu!
www.scandicpartners.se

Faktureringsprogram online

Blixtsnabb & enkel fakturering online med Faktura24. Testa helt gratis NU!
www.faktura24.se

Högskoleprovet nya övningsbok

Få toppresultat på Högskoleprovet med högskoleprovets övningsbok.
www.högskoleprovet.se

Alla nya Körkortsfrågor

Ta körkort plugga online. Teoriprov med alla nya körkortsfrågor.
www.körkort.se