Follow on Bloglovin.....En liten olycka

Var ute och lekte med hunden i löplinan för några timmar sen. Kan säga att det fortfarande svider lite, men inget om man jämför med när jag kom in och faktiskt kände av det.
 
Det hände när vi lekte. Han såg en annan hund typ hundra meter bort och brydde sig inte. Inte dom första tio minuterna i alla fall. Då såg jag att han reste ragg och tittade på den. Började dra in honom, men då sprang han i full fart. Blev fälld av repet och brände mig endel på händerna. Värst är den på långfingret. Där är det längst ner och ett ganska stort sår. Men när jag väl lyckades dra in honom när jag satte mig upp och repet fortfarande i händerna så fick jag honom att lyssna på mig och han insåg att han gjorde väldigt fel.
 
Vi gick in direkt och jag ringde mamma. Men blev inte alls mycket smartare om vad jag skulle göra. Det var som jag trodde, kallt vatten. Så tog fram två dunkar med isbitar och vatten. Hur skönt som helst! Kunde dock bara hålla kvar någon minut innan jag var tvungen att ta upp händerna igen. Så gjorde jag i en halvtimme. Sen torkade jag mig lite lätt om händerna och började plåstra om dom.
 
Nu känner jag inte så mycket. Det är imorgon jag oroar mig för. Imorgon byter jag plåster, om jag inte kan ha det öppet. Det är ju mycket bättre om det får luft och allt det där. Men brännsår behöver fukt.
 
Kan inte ha ringen på mig...

Postat av: Lina Johansson

- Åh tusen tack!

2014-04-18 @ 11:44:42
URL: http://linajohansson.webblogg.se/
Postat av: Denise

Aj smärta!
Vet exakt hur det känns! När jag var liten och dum drog jag med ett snöre vid nacken. Fick ett riktigt fint rött brännande sträck där. Fråga mig inte varför jag gjorde det xD

2014-04-18 @ 16:00:49
URL: http://autaini.com
Postat av: Denise

SV: Va skönt att det har blivit bättre :D

2014-04-18 @ 21:33:34
URL: http://autaini.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Frossle.com Omega 3 + Krill frÃ¥n Natusal Vitaminbutiken Kenkou - Online Hälsokostbutik Kom i form till sommaren! FÃ¥ daglig energi! Vitalas Vitalslim NyaLiv.se körkort Högskoleprovets övningbok

ScandicPartner's Affiliateprogram

Tjäna pengar på nätet. Få 300 kr i startbonus - anmäl dig nu!
www.scandicpartners.se

Faktureringsprogram online

Blixtsnabb & enkel fakturering online med Faktura24. Testa helt gratis NU!
www.faktura24.se

Högskoleprovet nya övningsbok

Få toppresultat på Högskoleprovet med högskoleprovets övningsbok.
www.högskoleprovet.se

Alla nya Körkortsfrågor

Ta körkort plugga online. Teoriprov med alla nya körkortsfrågor.
www.körkort.se