Follow on Bloglovin.....Har jag klarat av nyårslöftet jag hade under 2013?

"Detta är en blogg om mitt nyårslöfte för år 2013 att detta blir det år jag blir nöjd med min kropp och mig själv.
Det jag vill förbättra med mig själv är att jag vill få en hälsosammare, starkare och slankare kropp. Jag vill också känna att jag klarar av alla hinder jag möter, som godis, tårtor och andra gottigheter.
Jag har ett år på mig att antingen bli nöjd eller att komma en bit åt rätt håll. Det kan hända att jag stannar upp under tiden för att jag är nöjd och har nått mitt mål, samt ett hälsosammt liv.
Bloggen kommer vara till för mig och er som vill följa med på min resa."

 
Det var det som jag ville med mitt 2013. Tankarna var först att bli så smal som möjligt och bara förlora fett på kroppen. Kommer ihåg att jag hade en period då jag knappt åt och räknade kalorier. Inget att rekomendera! Jag har testat på många olika dieter och ätsätt, lchf, 8/16, räknat, bantat och allt sådant. Inget av dessa fungerar om man inte har en bra grund. Jag valde att äta som vanligt men att byta ut sämre varor till det bättre. Mår så mycket bättre av det också.
 
Jag kommer också ihåg hur jag gick och drog in magen, svankade och sådant för att se smalare ut. Kan säga att självkänslan blev sämre när jag gjorde det, för det var inte sanningen om hur jag såg ut. Så har bara några få bilder som jag egentligen kan jämföra med idag.
 
Självkänslan är något som har blivit mycket bättre med tiden sen jag började träna på gymmet. Innan så tränade jag enbart kondition, gärna två gånger om dagen på olika pass eller själv på löpbandet. Visst, jag blev smalare och allt det. Men min energi låg på botten den perioden.
 
När jag började träna seriöst på gymmet, med tunga vikter i mina riktigt svaga muskler, så ändrades min syn på träningen och mig själv. Jag insåg att det var roligare, jag mådde bättre, blev psykiskt starkare och självkänslan trappades upp en aning. Detta var ibörjan av maj skulle jag tro. Så dom tre första månaderna som jag hade mitt all-kort på Friskis så tränande jag enbart kondition.
 
Kommer ihåg hur svag jag var precis överallt på min kropp jag hade. Endast 5kg hantlar i varje hand när jag gjorde bicepscurls, knappt 50kg i benpressen och inga muskler alls på ryggen och brösten. Idag tränar jag mina biceps med 10kg hantlar, över 100kg i benpressen och jag har byggt upp muskler på resten av kroppen också.
 
Så en snabb sammanfattning. Jag mår bättre med styrketräningen och har därför ändrat mitt mål. Från att bli en smal tjej till att gå upp i vikt och bygga muskler. Det ändrade jag under sensommaren och har nästan lagt all kondition på hyllan. Den ska tas upp igen för att hjälpa mig bli av med mitt fett på kroppen. Min självkänsla blir bättre och bättre. För ett år sen ville jag ha stora tröjor som hängde runt magen så ingen såg mina ringar, till att idag endast ha tajta linnen för att jag börjar trivas med mig själv och hur jag ser ut.
 
Jag lever hälsosammare, har inga regler för hur jag får och inte får äta. Jag äter det jag är sugen på, men tänker efter innan och äter inte alls lika mycket av det. Har blivit större, starkare och den slanka kroppen har jag gett upp. Muskler är det jag vill ha nu, mycket, stora och synliga.
 
Bjuder också på dessa bilder. Den första är tagen för ett år sedan, 1/1-13. Den andra tagen 1/1-14. Skillnad och massa mer muskler. Bytt mycket fett till muskler och det känner jag och hoppas det blir mer av den sorten under 2014.
 
Vissa har jag skrivit fel på såg jag nu. Låren är 64cm och 63,5cm. Inte 94cm..
 

Postat av: FlizanLizan

sv: tack detsamma :D

2014-01-02 @ 11:30:49
URL: http://flizanlizan.blogg.se
Postat av: Amanda [SPONTAN]

Kul att få se! :)

2014-01-02 @ 11:36:33
URL: http://spontan.blogg.se
Postat av: MATILDA

Du är grym! Fortsätt kämpa, vilken styrka! Kram :)

2014-01-02 @ 12:03:12
URL: http://matildays.forme.se
Postat av: Filippa Wallin

sv: Det var så lite så! Tack så hemskt mycket, detsamma! Kramar!

2014-01-02 @ 12:54:56
URL: http://chippaz.blogg.se/
Postat av: malin

så bra inpso är du :)

2014-01-02 @ 15:21:21
URL: http://malintorstensson.blogg.se
Postat av: LIENE

Viktigt att du kör på det som känns bäst för dig och din kropp :)

2014-01-02 @ 16:01:16
URL: http://lifefromwithin.blogg.se
Postat av: Daniella 🌙

du ser verkligen smalare ut på den övre, fan vad du är grym <3

2014-01-02 @ 22:25:55
URL: http://vapenbroder.blogg.se/
Postat av: Robin

Starkt jobbat =) Bara att kämpa vidare! Själv så gick jag från 130kg, till 75kg :) Det tog ett tag, men jag lyckades till slut!

2014-01-03 @ 13:10:07
URL: http://thegamingground.com/
Postat av: angelica

DU ÄR GRYM!! Fortsätt kämpa, det ska jag också! Mitt mål är också att bygga mer muskler men jag vill också förlora fett, men let do this!!

2014-01-03 @ 15:15:28
URL: http://angelicabengtsson.se
Postat av: aansoo.blogg.se

duktigt jobbat, nu är det bara att kämpa vidare :)

2014-01-03 @ 15:52:35
URL: http://aansoo.blogg.se/
Postat av: Sandra

Vad grym du är! :)

2014-01-06 @ 15:01:16
URL: http://sandri.forme.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Frossle.com Omega 3 + Krill frÃ¥n Natusal Vitaminbutiken Kenkou - Online Hälsokostbutik Kom i form till sommaren! FÃ¥ daglig energi! Vitalas Vitalslim NyaLiv.se körkort Högskoleprovets övningbok

ScandicPartner's Affiliateprogram

Tjäna pengar på nätet. Få 300 kr i startbonus - anmäl dig nu!
www.scandicpartners.se

Faktureringsprogram online

Blixtsnabb & enkel fakturering online med Faktura24. Testa helt gratis NU!
www.faktura24.se

Högskoleprovet nya övningsbok

Få toppresultat på Högskoleprovet med högskoleprovets övningsbok.
www.högskoleprovet.se

Alla nya Körkortsfrågor

Ta körkort plugga online. Teoriprov med alla nya körkortsfrågor.
www.körkort.se