Follow on Bloglovin.....Framtida tävlingsplaner

Äntligen har jag verkligen bestämt mig för vad jag vill göra med min träning. Jag vill inte stå på scenen i bikini eller bodyboulding, känns inte riktigt som min grej än. Vad jag däremot verkligen vill göra är att ta vara på min styrka på något vis, vill bli starkare och ha ett mål med det. Jag ska tävla i tävlingen Fitness Five.
 
Det är en tävling med fem grenar (chins, dips, bicepscurl med stång, benböj och bänkpress) där man får 100sek på varje gren för att göra så många korrekta reps som möjligt. Alla vikter är anpassade till ens vikt.
 
Bänkpress: Herrar på kroppsvikt, damer på 60% av kroppsvikt.
Knäböj: Herrar på 150% av kroppsvikt, damer på kroppsvikt.
Bicepscurl: Herrar på 50% av kroppsvikt, damer på 30% av kroppsvikt.
Chins: Kroppsvikt.
Dips: Kroppsvikt.
 
Just nu har jag 80kg i knäböj, 47,5kg i bänkpress, 22,5kg i bicepscurl och mig själv i chins och dips. 
Vill ner så jag har 65kg i knäböj, 40kg i bänkpress, 20kg i bicepscurl och mig själv i chins och dips.
 
Nu kommer det bli träningspass anpassat till detta. Måste lära mig att göra chins och dips. Då jag väger så mycket så har jag väldigt mycket kilon att bära, men det är bara att köra på och stärka upp mig! Inga fler ursäkter.
 

Postat av: GoForFit

Gud så kul! :)

sv; Taack :D Så mysigt! Ami får inte vara i sängen pga min sambos allergi, han är allergisk mot katter men kan när han är känslig (vid förkylningar m.m) känna av även hundar. Är förvånad hur snabbt Ami lärde sig faktiskt, efter tredje natten sov hon från kväll till morgon utan att göra något inne också. Lättlärd liten tjej det där! Haha, förstår det! Fasar inför den åldern, haha. Eller ja, fasar är kanske att ta i, men nästan ;) Tack för tipset! Har varit jättenoga med det, och hon är jätteduktig på att vara ensam nu. Kan utan problem vara ensam upp till 4h som hänt vid ett tillfälle :) TACK :D

2014-11-27 @ 18:54:17
URL: http://goforfit.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Frossle.com Omega 3 + Krill frÃ¥n Natusal Vitaminbutiken Kenkou - Online Hälsokostbutik Kom i form till sommaren! FÃ¥ daglig energi! Vitalas Vitalslim NyaLiv.se körkort Högskoleprovets övningbok

ScandicPartner's Affiliateprogram

Tjäna pengar på nätet. Få 300 kr i startbonus - anmäl dig nu!
www.scandicpartners.se

Faktureringsprogram online

Blixtsnabb & enkel fakturering online med Faktura24. Testa helt gratis NU!
www.faktura24.se

Högskoleprovet nya övningsbok

Få toppresultat på Högskoleprovet med högskoleprovets övningsbok.
www.högskoleprovet.se

Alla nya Körkortsfrågor

Ta körkort plugga online. Teoriprov med alla nya körkortsfrågor.
www.körkort.se